„Novine treba znati čitati.“ – izvještaj sa posljednje duhovne obnove

U srijedu 21. ožujka održan je 17. susret mladih pod nazivom „A tko tebe (in)formira“ u organizaciji ureda za pastoral mladih Splitsko – makarske nadbiskupije i Hrvatskog Nadzemlja. Gost predavač ovoga puta bio je mr.sc. Ivica Šola, teolog i kolumnist Glasa Slavonije, kao i profesor etike medija na Osječkom svučilištu.

Gospodin Šola u svom obraćanju mladima pokušao je što vjerodostojnije dočarati današnji model (in)formiranja javnosti. Prolazeći kroz genezu hrvatskih medija, Šola je naglasio kako je u poslijeratnim godinama u Hrvatkoj proces privatizacije upravo započeo privatizacijom tadašnjih najvećih medijskih kuća. Zašto? Odgovor leži u vrlo suptilnom cilju ekonomske prirode: „Tko želi ovladati tržištem, mediji su najbolje sredstvo.“ U tom slučaju primarni cilj medija više nije informiranje javnosti, već profit gdje su mladi kao jedna od najveće, a najlakše osvojive skupine konzumanata, idealna publika. Tko je kupio medij oblikuje zbilju prema vlastitim ciljevima, pa se tako događa da nam većinu zabavnog sadržaja čine odnosi u obitelji Gotovčevih,  prosjek ocjena Ave Karabatić, dok istovremeno se događa propast Đakovštine, MOL-ovo preuzimanje INA-e i tko zna koje još bitne istine koje se, bilo izravno ili neizravno, zaista dotiču svakog hrvatskog državljanina. Na sarkastičan, ali nadasve lucidan način, dr.Šola je naglasio kako njegova namjera nije „ocrniti“ medije, jer i sam zarađuje kruh tim putem, niti staviti kolege novinare u nezgodan položaj zbog iznošenja vlastitih iskustava, jer je u cijeloj priči novinarima najteže, već navesti nas na kritičko konzumiranje informacija koje nam se nude. Osvrnuo se i na česte napade Crkve putem medija, gdje se konstantno stvara stav nepovjerenja prema njenim članovima i ulozi u društvu: „Crkva je jak simbol, i zbog toga napadajući Crkvu dajete sebi na važnosti, a s druge strane najlakše ju je napadati jer nema „prostora“ za obranu.“  Gospodin Šola uspio je više puta nasmijati cijelu dvoranu ukazujući nam vlastitu realnost (in)formiranja kao i pohvala od ljudi koji dugogodišnje prate njegov rad. Nije se ustručavao nahvaliti i novi filmski uradak Hrvatskog Nadzemlja koji je i ovoga puta nasmijao sve prisutne i tako na originalan i zabavan način još jednom utvrdio lekciju o nužnosti razvijanja kritičkog mišljenja javnosti.

Ovim susretom Hrvatsko Nadzemlje je proslavilo i svoj drugi rođendan, a sjaj cjelokupnog projekta najbolje je posvjedočila još jednom prepuna dvorana mladih, predivna glazbena podloga koju dugujemo Visu Votum sa Brda, i očaravajuća energija zajedništva koja otvara srce i dušu.

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Prati nas na

Kontakt

  • Adresa: Ruđera Boškovića bb
  • Split, 21000, Hrvatska

Nalazite se: Naslovnica