Vratite nam sladoled, linoladu i tunjevinu!

Potaknuti činjenicom kako godinu za godinom pada kvaliteta usluge Studentskog centra Sveučilišta u Splitu, Studentski zbor Sveučilišta u Splitu odlučio je napraviti analizu poslovanja Centra i utjecaja istog na studentski standard.

Na samom početku želimo naglasiti da je Studentski centar javna ustanova čije je poslovanje javno i samim time podaci o poslovanju trebali bi biti dostupni, što u slučaju Studentskog centra Sveučilišta u Splitu nije tako. Unatoč toj činjenici, a raspolažući osnovnim financijskim izvještajima, lako se da primijetiti da mnoge stvari u Studentskom centru već duže vrijeme ne funkcioniraju kako bi trebale i da situacija postaje sve gora i gora za one zbog kojih Centar i postoji, a to su u prvom redu studenti. Osnovu unapređenja studentskog standarda čini kvalitetno i racionalno poslovanje Studentskog centra.

U nastavku ćemo navesti osnovne pokazatelje poslovanja Centra iz čega su vidljivi trendovi koji se značajno odražavaju na nivo studentskog standarda.

• U  periodu od 2008.-2010.  vidljiv je pad prihoda od 7 %, dok istovremeno rashodi za zaposlene rastu za 11 %

• Također, u istom periodu vidljiv je pad prihoda od vlastite djelatnosti za 6 % ,a uzimajući u obzir rashode za zaposlene, jasno se ukazuje na neracionalno upravljanje Centrom po pitanju te vrste rashoda.
• U 2011. (prvih šest mjeseci) vidljiv je nastavak trenda rasta rashoda za zaposlene od 17 % uz stagnaciju prihoda u odnosu na 2010.

• Zanimljiv podatak je i udio rashoda za zaposlene u ukupnim rashodima gdje je 2005. taj udio bio 28 %, a u 2010. 38 %
Podatak o investicijskom i tekućem održavanju jasno ukazuje na snižavanje studentskog standarda jer je u periodu 2008. – 2010. taj rashod pao za velikih 82 %.

Tako smo dobili domove u kojima krovovi prokišnjavaju, domove pune vlage u kojima još uvijek žive studenti. Trenutno 600 studenata ima krov nad glavom, a hoće li ga imati sutra?!

Pitamo se čiji se to novac troši za povećanje broja zaposlenih, a u isto vrijeme stanje u menzama i jelovniku studenata je sve gore, a ulaganje u postojeće smještajne kapacitete za studente je 5 puta manje.
Osim svih gore navedenih nelogičnosti i primjera štetno donesenih odluka, ne možemo a da se ne dotaknemo ukidanja namirnica u menzama, koje kontinuirano traje već četiri godine. Od ovog stihijskog smanjivanja i ukidanja nije pošteđen niti jedan proizvod, niti jedna namirnica.

Protekle četiri godine, osim po smanjivanju broja artikala, bit će zapamćene i zbog:
1. Zatvaranje menze Indeks
2. Zatvaranje Studentskog doma OH
3. Nerazmjer nabavne cijene artikala i cijene koju plaća student

Studentski zbor od 2009. godine provodi anketiranje studenata u menzama i kantinama.

Rezultati anketa ukazali su na opće nezadovoljstvo studenata (jednoličnost ponude, nezadovoljstvo kvalitetom, načinom pripreme hrane i malim porcijama, nezadovoljstvo premalim brojem pripremljenih obroka i sl. ).

Pogledamo li ankete provedene u menzama u prvom mjesecu 2012. na uzorku od 498 studenata, poražavajući je podatak da oko 45% studenata u redu čeka iznad 20 minuta. Drugi zabrinjavajući podatak jest da gotovo 50% studenata ne dobije račun na blagajni, a ponuda hrane je ocijenjena sa prosječnom ocjenom 2,84.

Sveučilište u Splitu je samo jedno od 7 Sveučilišta u Republici Hrvatskoj i da bismo pokazali svu neujednačenost i nejednakost s kojom se susreću naši studenti u odnosu na studente drugih Sveučilišta napravili smo kratku usporedbu između ne samo ponude u menzama, nego i razliku u cijeni određenih artikala. Na početku želimo naglasiti da menze Sveučilišta u Splitu ne poznaju pojam „MENU“.  Sva jela se prodaju zasebno što za posljedicu ima da studenti našeg Sveučilišta OPET plaćaju najveću cijenu prehrane. Tako da umjesto kompletnog ručka (predjelo, glavno jelo i desert)  koji u Zagrebu kolege plaćaju 16.70 kuna  u našim menzama on iznosi 24.90 kn odnosno 25.99 kuna..




Studenti u Splitu o ovome trenutno mogu samo sanjati

Kako ne bi ispalo da se Studentski zbor Sveučilišta u Splitu uspoređuje samo i jedino sa najvećim Sveučilištem u RH, na stranici http://www.cap.srce.hr/cijena.aspx?MatBr=8310 se može naći cjelokupni asortiman i cijene pojedinih artikala, koje stoje kolegicama i kolegama Sveučilišta u Osijeku na raspolaganju.

Kad govorimo o studentskim menzama moramo spomenuti i činjenicu ne logičnog rasporeda menzi u gradu. Tako da u centru grada na 8 Fakulteta dolazi samo jedna menza u S.D. Spinut dok unutar Kampusa (5 Fakulteta i Sveučilišna knjižnica) se nalaze 3 menze. Rasprostranjenost kantina po gradu je ravnomjerna, međutim ponuda hrane u tim kantinama je razočaravajuća, a često se ponavlja  situacija da nakon 13 h hrana potpuno nestane.

Smatramo da će se nastavkom ovakvog načina poslovanja Centra uz štednju i racionalizaciju isključivo i samo po pitanju studentskog standarda ugroziti i renome Sveučilišta u Splitu u odnosu na ostale visokoškolske institucije u RH.

Cijelu Analizu rada SC-a detaljnijim informacijama, primjerima, rezultatima studentskih anketa, analizom udruge Lacerta i zaključkom Studentskog zbora Sveučilišta u Splitu možete preuzeti ovdje.

 

Joomla Templates and Joomla Extensions by JoomlaVision.Com

Prati nas na

Kontakt

  • Adresa: Ruđera Boškovića bb
  • Split, 21000, Hrvatska

Nalazite se: Naslovnica